09/01/2013 - 10/01/2013 - LIFESTYLE BLOGGER

Isnin, 30 September 2013

GAMBAR ZAIN SAIDIN MERISIK ROZITA CHE WAN | ROZITA CHE WAN BERTUNANG?

9:30 PG 12
GAMBAR ZAIN SAIDIN MERISIK ROZITA CHE WAN | ROZITA CHE WAN BERTUNANG?


 
Menerusi mStar Online, akhbar online ini melaporkan bahawa Zain Saidin akhirnya telah pun merisik Rozita Che Wan dan menurut pengurus peribadi Che Ta, ia hanyalah sekadar majlis merisik dan bukannya bertunang.

“Majlis ini dijalankan secara tertutup dan hanya dihadiri oleh kedua-dua belah keluarga sahaja. Ia hanya majlis merisik, bukan pertunangan.

“Ia majlis pihak lelaki mahu bertanya sama ada Rozita sudah ada yang punya atau belum.”
Majlis yang hanya dihadiri oleh ahli keluarga kedua belah selebriti telah diadakan sekitar jam 3 petang semalam (29 September).



Che Ta Akhirnya Dirisik Kekasih, Zain Saidin




Apa pun, sehingga kini masih belum ada maklumat sahih mengenai bilakah majlis pertunangan dan majlis pernikahan akan diadakan.

Semuanya masih lagi berlegar-legar sebagai khabar angin dan biarlah tuan punya badan yang mengumunkan sendiri bila tiba masanya ya. Tahniah!






GAMBAR MAJLIS PERSANDINGAN FOUZIAH GOUS

8:26 PG 5
GAMBAR MAJLIS PERSANDINGAN FOUZIAH GOUS













sumber


gambar pernikahan Fouziah Gous klik SINI

gambar Majlis Berinai Fouziah Gous klik SINI

gambar Majlis Bertandang Fouziah Gous klik SINI

Jumaat, 27 September 2013

AIR TANGAN ORANG YANG TIDAK SOLAT

9:43 PG 13
AIR TANGAN ORANG YANG TIDAK SOLAT
AIR TANGAN ORANG YANG TIDAK SOLAT.

Semua orang tahu bahawa kalau meninggalkan solat adalah dosa besar, malahan orang yang tidak solat lebih hina daripada khinzir. Betapa hinanya kita kalau meninggalkan solat seperti yang dikisahkan pada zaman Nabi Musa a.s.
Kisahnya, pada zaman Nabi Musa, ada seorang lelaki yang sudah berumahtangga, dia tiada zuriat, lalu terdetik dalam hati dia (nazar), "Kalau aku dapat anak, aku akan minum air kencing anjing hitam." Nak dijadikan cerita, Allah pun kurniakan isteri si lelaki tadi pun hamil dan melahirkan anak. Apabila dah dapat anak, lelaki ni pun runsinglah. Dia dah nazar nak kena minum air kencing anjing hitam.
Syariat pada zaman Nabi Musa berbeza dengan syariat yang turun untuk umat Nabi Muhammad. Kalau umat Nabi Muhammad, nazar benda yang haram, maka tak payah buat tapi kena denda (dam) atau sedekah. Tapi kalau zaman Nabi Musa, barang siapa bernazar, walaupun haram tetap kena laksanakan nazar tu. Lalu, si lelaki yang baru mendapat anak, dengan susah hatinya pergilah bertemu dengan Nabi Allah Musa dan menceritakan segala yang terjadi ke atas dirinya.
Lalu, Nabi Musa menjawab bahawa lelaki tu tak perlu minum air kencing anjing hitam tetapi akan minum air yang lebih hina dari air kencing anjing hitam. Nabi Musa perintahkan lelaki tersebut untuk pergi menadah air yang jatuh dari bumbung rumah orang yang meninggalkan solat dan minum air tu. Lelaki itu pun senang hati, menjalankan apa yang diperintahkan oleh Nabi Musa tadi.

Lihatlah, betapa hinanya orang yang meninggalkan solat, sampai dikatakan air yang jatuh dari bumbung rumahnya, lebih hina dari air kencing anjing hitam. Itu baru air bumbung rumah, belum air tangan lagi.
Menyentuh bab air tangan, selalu kita suka makan masakan ibu atau isteri kita. Jadi, kepada muslimat sekalian, peliharalah solat kerana kalau meninggalkan solat (kalau tak uzur), air tangan akan menitik ke dalam basuhan makanan; nasi, dan sebagainya. Anak-anak, suami pula yang akan makan makanan yang dimasak. Takkan nak biarkan suami dan anak-anak gelap hati minum air tangan orang tinggalkan solat. Tak tergamak kan?

Tapi lain pula halnya dengan kita hari ni. Pagi petang, mamak. Teh tarik satu, roti canai satu. Ada pulak segelintir tukang masak yang tak solat. Kita pun makan bekas air tangan dia. Gelaplah hati kita, sebab tu liat nak buat kerja-kerja yang baik. Hati- hati dengan apa yang kita makan. Betapa beratnya amalan solat ni hatta Allah syariatkan solat kepada Nabi Muhammad melalui Isra' Mikraj sedangkan kewajipan-kewajipan lain memadai diutus melalui Jibril a.s.

Ketika saat Rasulullah nazak, sempat baginda berpesan kepada Saidina Ali (dan untuk umat Islam), "As-solah as Solah wa amalakat aimanukum". Maksudnya, "Solat, solat jangan sekali kamu abaikan dan peliharalah orang-orang yang lemah di bawah tanggunganmu.."

Sehubungan dengan itu, rebutlah peluang semasa kita masih hidup ini untuk mengerjakan ibadah & kebaikan untuk bekalan di akhirat nanti allahualam

Khamis, 26 September 2013

GAMBAR PERNIKAHAN ADAM AF DAN FIZA ELITE

4:54 PTG 12
GAMBAR PERNIKAHAN ADAM AF DAN FIZA ELITE

  Bekas anggota kumpulan Elite, Fiza Elite atau nama sebenarnya Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim atau sekarang dikenali dengan nama Fiza Halim, 32 sah menjadi isteri kepada penyanyi kelahiran Akademi Fantasia musim kedua, Mohd Aizam Mat Saman atau Adam AF, 30 pada jam 10.30 pagi tadi bertempat di Pejabat Jabatan Agama Islam Selangor, Shah Alam dengan mas kahwin RM300 dan hantaran sepersalinan lengkap.

Pasangan dinikahkan oleh Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk Daerah Petaling, Suhaimi Ahmad Wakid dan majlis dimulakan dengan khutbah nikah oleh Suhaimi. Pasangan ini yang mengenakan putih ini turut kelihatan sepadan bagai pinang dibelah dua.

Ini merupakan perkahwinan kedua bagi Fiza Elite dan perkahiwinan pertama bagi Adam AF selepas Fiza Elite pernah berkahwin dan mempunyai dua cahaya mata.


   
  














Mengingkap perkenalan Adam dan Fiza

Sejak pertemuan pertama kali pada Ramadhan kelima, hati Adam atau nama sebenarnya Mohd Aizam Mat Saman sudah terpaut & selepas pertemuan kali kedua Adam meluahkan hasrat untuk memperisterikan bekas ahli Elite, Fiza atau nama sebenarnya Siti Zaidatul Fiza Abdul Halim.

Menurut Adam AF selepas melihat gambar profil Facebook mengenakan hijab yang dimuat naik sangkaan awal Adam bahawa dia mungkin bertudung kerana lakonan ternyata meleset apabila mengetahui bahawa Fiza ketika itu sudah terbuka hati untuk berhijab.

“Selepas mengetahui dia sudah berhijab saya terus mengajaknya keluar, untuk berkongsi serba sedikit pengalaman berhijrah. Tidak sangka pula pelawaan saya disapa baik oleh Fiza”
“Sejak pertemuan itu, saya terus terpaut kepadanya sehinggakan wajah Fiza sentiasa muncul dalam solat. Jadi, saya anggap itulah petunjuk daripada Allah,” ujar Adam AF.
Tanpa mahu melambat lambatkan proses perkenalan Adam AF lantas membawa Fiza bertemu keluarganya dan ibunya juga terbuka hati melihat kelembutan Fiza yang juga pandai mengambil hati keluarganya — mereka juga tidak kisah akan status janda Fiza Elite.

Keserasian yang ada pada Adam dan juga anaknya turut diakui bahawa antara sebab Fiza Elite menerima lamaran tersebut



nota noti : 2 hari lepas el bc kisah diorg..mmg terkejut..xsgka diorg ni bercinta n xtau pun yg Fiza ni ibu tunggal..alhamdulilahhh...seronoklah tgk diorg ni kahwin..mmg no publisiti tup2 nikah hehehe..sejuk je mata tgk diorg ni kahwin..smoga bahagia hingga ke Jannah :)

Rabu, 25 September 2013

WW SOSEJ BUN

4:48 PTG 16
WW SOSEJ BUN


smlm el buat sosej bun ni..ekceli el nak goreng je sosej bun ni tp smlm minyak masak sudah abis...so el masak lam oven je..xsempat nak tgk resepi dlm blog..abg danish dah bising2 laparrr..laparrr..hp lak anak2 konker...smpi el terlupa nak letak gula/susu dalam doh..hasilnya tawarlah skit sosej bun el ni..hahaha tp bun tu mmg lembut..aduihh anak lau laparrr mmg x nyempat2..so next time akan cuba improve resepi ni..lau ok el share k :)

LOVE YOU MR. ARROGANT

2:11 PTG 6
LOVE YOU MR. ARROGANT
LOVE YOU MR. ARROGANT

 

 Cop2..ada lagilah drama terbaru TV3 ekeke
Smlm Nur Jannah dah abiskan kan kan..ending sgt kecewa sbb Jannah x dpt jpa family beliau..tiba2 muncul Bunda (Kartina Aziz) terus jd mak angkat Jannah..oh keliru hehe

Okok..mlm ni jgn lupa hahaha...ada drama diadaptasi dr Novel lagi berjudul Love You Mr Arrogant, filem yang dibintangi oleh pelakon popular seperti Azlee Khairi, Zara Zya, Hanez Suraya, Keith Foo, Anzalna Nasir, Norish Karman dan ramai lagi b


SINOPSIS LOVE YOU MR. ARROGANT

Jodoh Zaara Amirah sudah tersurat dengan Zafriel Irham-anak orang kaya yang bongkak amat.Semuanya terjadi bila dia terperangkap lamaran paksa jejaka itu. Dek kerana ingin melepaskan diri daripada Sherry menantu pilihan ibunya,Zafriel memaksa Zaara menjadi isterinya dengan sebuah janji sebagai modal. Macam mana janji itu boleh termeterai?



Zaara terlanggar kereta Zafriel secara tidak sengaja.Zafriel meminta bayaran RM5000 sebagai ganti rugi dan sebagai cagaran Zaara bagi hp kesayangannya pada Zafriel. Tempoh hutang adalah seminggu.Manala Zaara nak cekau duit sebanyak itu.



Zafriel mula terdesak bila ayahnya mahukan dia berkahwin. Jika tidak syarikat Irham holding akan jatuh pada tangan sepupunya. Inilah sebab janji termeterai antara Zaara dan Zafriel. Irham  lagi sanggup berkahwin dengan Zaara dari Sherry -gadis gedik tu. 


Demi sebuah janji, Zaara redha.Namun,dia tidak menyangka keputusan itu membuatkan hidupnya kacau bilau disebabkan hati kering dan ego yang tinggi Zafriel.
Tambah pula,sikap ibu mertuanya Puan Seri Maryam yang tidak merestuinya sebagai menantu.

 
Puan Ser Maryam mula merancang untuk memisahkan Zaara dari Zafriel. Keadaan bertambah parah bila Zaara dan Zafriel saling mencintai tapi semua itu hanya di dalam hati. Zaara mencintai Zafriel biarkan tidak dilayan seperti isteri. Di saat itu, Zaara rela Irham berkahwin dengan Sherry asalkan ibu mertuanya bahagia. Tapi Irham tidak sanggup kehilangan Zaara. Hatinya sudah lama dicuri isterinya itu



nota noti : tajuk drama mcm best kan...mesti tgk ni best ke idok
ermmm skun xde ms nak bernovel2..tgk tv jelah haha