05/01/2009 - 06/01/2009 - LIFESTYLE BLOGGER

Sabtu, 30 Mei 2009

abg + adek tido

10:43 PTG 8
abg + adek tido
abg tido...(aku pun ada suar kotak2 tu..suar tido...:)


adek tido..adohai kamoo arwen..sopannye anak tido

abg ngan adek tido..ni kalo en.somi xde kt umah keje mlm..dua2 tido ngan aku...kena buat divider kt tgh2..sbb sat lg...ntah kemana2 abg ngan adek...hehehe..aku kt mn?????ha aku kt bwh kaki anak2 aku...berdekah3..xkesahlah janji ank2 aku tido selesa...korg nk tau...danish kalo npk aku tgh tepok adek dia tido..dia pun nk gak...ma..ma..nak nak pok sini...sini (tunjuk bontot) wakakakaka...haaa bertepok la aku kiri kanan...smbil nyanyi2..brulah depa tu tido....kdg2 je ank2 aku ni nk btepok..sllu tu kalo letih sgt kasi susu...terus lena...

Jumaat, 29 Mei 2009

meraung dakap mayat...

9:51 PG 11
meraung dakap mayat...
KUALA LUMPUR: Seorang ibu meraung sambil mendakap erat mayat anak perempuannya yang terbunuh apabila kereta dipandunya tiba-tiba mengundur sebelum menggilis kepala mangsa hingga pecah.


Dalam kejadian ngeri di Jalan 25/70A, Sri Hartamas kira-kira jam 2 petang semalam, ibu warga Korea berusia 20-an terbabit dikatakan tertekan gear mengundur menyebabkan tayar belakang menggilis kepala anaknya yang kebetulan berada di belakang kereta itu.

Sebelum itu, mangsa, Isabel Chong, 3, dan bapanya sudah turun awal dari kereta untuk makan di restoran berhampiran manakala ibunya masih dalam kereta.

Mangsa berada di belakang kereta kerana mahu menunggu ibunya.

Kemalangan ngeri itu menyebabkan Isabel yang memakai kemeja-T dan seluar pendek merah jambu maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Mayat mangsa terperosok di bawah kereta sambil ibunya menangis dan cuba menolak kereta berkenaan.

Wanita itu yang tidak dapat menahan kesal atas perbuatan yang disifatkannya sebagai kecuaian hingga membunuh anaknya sendiri menghantuk kepalanya berulang kali pada kereta.

Seorang saksi, Shahidah Hussin, 19, berkata, ketika kejadian dia sedang bertugas di kedai menjual peralatan kamera tidak jauh dari tempat kejadian.

“Tiba-tiba saya terdengar bunyi objek MELETUP di luar kedai sebelum mendapati sebuah Proton Wira terbabas menaiki bahu jalan sebelum melanggar pokok.

“Orang ramai kemudian berpusu-pusu mengelilingi tempat kejadian dan melihat seorang wanita muda menangis berikutan terdapat sekujur tubuh kanak-kanak di bawah kereta terbabit berlumuran darah,” katanya.

Menurutnya, wanita terbabit dipercayai ibu kanak-kanak itu menjerit sambil menghantuk kepalanya pada kereta.

Orang ramai yang simpati berusaha mengangkat kereta itu sebelum mayat mangsa ditarik keluar.

“Sebaik mayat kanak-kanak itu dikeluarkan, ibu mangsa segera memeluk mayat anaknya sambil meraung kesedihan tanpa menghiraukan orang ramai melihatnya,” katanya.

Menurutnya, suami mangsa yang turut berada di situ jadi tidak keruan sebelum anggota polis tiba bagi mententeramkan keadaan.

“Selepas dipujuk, ibu kanak-kanak malang itu yang menangis tidak henti berjaya ditenteramkan sebelum mayat diusung menaiki pacuan empat roda polis untuk dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL),” katanya.

Sementara itu, sumber polis berkata, kemalangan itu dipercayai berlaku ketika wanita terbabit, Tan Lih Ying, 29, cuba memperbetulkan kedudukan keretanya sebelum dipercayai tersilap memasukkan gear.

Menurutnya, kereta terbabit mengundur tiba-tiba lalu menggilis kepala anaknya itu yang berdiri di belakang kereta berkenaan.

“Difahamkan, sebelum kejadian, suami wanita terbabit baru saja keluar dari kereta bersama anaknya itu untuk ke restoran berhampiran. Bagaimanapun, kereta itu tiba-tiba mengundur sebelum tayar hadapan dan belakang kereta itu menggilis kepala mangsa.

“Anggota perubatan Emergency Resource Management yang tiba beberapa minit kemudian mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia sebelum polis dihubungi bagi menjalankan siasatan,” katanya.

Bapa kanak-kanak berkenaan, Eu Gene Chong, 27, enggan ditemuramah wartawan sebaik ditemui di perkarangan Bilik Mayat HKL.

Eu yang masih trauma bertindak menghalau wartawan yang cuba menghampiri sebelum pasangan berkenaan beredar dari hospital berkenaan jam 4.30 petang.

Difahamkan, polis sehingga kini belum mengambil keterangan daripada suri rumah berusia 29 tahun berikutan wanita terbabit masih trauma.

nota bijik: huwaaa sian betul..ngeri aku bc...MELETUP..ya ALLAH...kena ati2 lah pasni..nk kena bitau en.somi jugak...

Rabu, 27 Mei 2009

meh torai latest bra...ada BRAN!!!!

12:55 PTG 13
meh torai latest bra...ada BRAN!!!!



nota bijik: saje tepek gmbr tetek ni..BG OTAK AKU BERJALAN..bleh ke cam tu..berdekah3...rs tetek aku stim lak tgk bra gitu pgg tetek lak...kahhhhhhhh
farhana sila tutup tinge...ko lom kwin lg..eh si wahida pung...berdekah3

Ahad, 3 Mei 2009

ayam rempah msk kicap...yummyyyy

1:53 PTG 10
ayam rempah msk kicap...yummyyyy
nak try????main cmpk jek..x tau nk msk ape..suh laki beli ayam kat ayamas...nk buat nasi ayam..adoiiii byk keje lak..buat simple jek...
ayam 6 ketul digomol ngan bwg merah+bwg putih yg diblend. Campurkan rempah kari sedikit garam dan perap dlm 15min..pa2 goreng
dah goreng letak tepi..myk lebih tu amek sikit...tumis bwg merah+bwg putih (diblend). Tumis naik bau. Masokan kicap (ape2 kicap pun bleh) dan sos tiram dan garam...wallahhh dh jd pung...ekekeke